TANÍTÁSI ÓRÁKON KÍVÜLI KÖTELEZŐ TEVÉKENYSÉGEK
|
||
---|---|---|
Feladatcsoport
|
Hallgatói feladat
|
Mentori tevékenység
|
Ismerkedés az iskola
képzési dokumentumaival és adminisztrációs
rendszerével
|
lehetséges elemzési szempontok:
prioritások érvényesülése vagy ellenőrzési értékelési
rendszer működése; az egyik tanított szak tananyagának összevetése a helyi tantervvel, a HPP-vel és
a választott tankönyvvel; az e-napló megismerése,
kezelése, adatok karbantartása, aktuális iskolai adminisztrációba való bekapcsolódás, pl. felvételi, új
tanulók adatai, statisztikák készítése
|
|
Ifjúságvédelem, iskolai agresszió
|
egy problémás tanuló vagy problémás helyzet féléves nyomon követése
|
|
Konfliktuskezelés
|
valós helyzet elemzése, szituációs feldolgozás
(pl. osztályfőnöki óra keretében)
|
|
Drogprevenció, mentálhigiéné
|
a vonatkozó iskolai program aktuális tevékenységének megismerése (pl. egy konkrét foglalkozás szervezése vagy egy osztály számára program szervezése); pályaorientációs, személyiség- vagy szorongásteszt felvétele és kiértékelése; szociometriai felmérés; önismereti kurzus egy osztályban vagy csoportban; sajátos nevelési igényű tanulókkal való bánásmód megismerése egyéni foglalkozásokon; konzultáció a fejlesztő pedagógusokkal; mentálhigiénés, önismereti, tanulás-módszertani, pályaorientációs témakörök bármelyikében bekapcsolódás egy kb. kéthetente tartott szakköri foglalkozásba
|
|
Az intézmény értékelési rendszere
|
a HPP vonatkozó részeinek és a gyakorlatnak az összehasonlítása, a PEM rendszer és az aktuálisan zajló folyamatok megismerése személy vagy az
intézmény vonatkozásában, kérdőív-szerkesztés, értékelés
|
|
Tehetséggondozás,
felzárkóztatás
|
szakkör, verseny-előkészítő vagy felzárkóztató
foglalkozás tartása egy témában
|
|
TANÍTÁSI ÓRÁKON KÍVÜLI VÁLASZTHATÓ TEVÉKENYSÉGEK |
||
---|---|---|
Feladatcsoport
|
Hallgatói feladat
|
Mentori tevékenység
|
Osztályfőnöki tevékenység
|
egy osztály éves tervének megismerése, az osztály- közösség szerveződésének, fejlődésének nyomon követése, az osztályon belüli kapcsolatok feltérképezése (beszélgetések, felmérések), egy óra megtartása
|
|
Szülők, tanárok találkozása
|
tájékozódás annak iskolai formáiról; szervezés és/vagy részvétel az Iskolaszéken, SzM gyűlésen, szülői értekezleten/fogadóórán; osztályrendezvénybe
való bekapcsolódás
|
|
Tanórán kívüli mérés és értékelés
|
versenydolgozatok javítása, háziverseny szervezése, részvétel valamilyen mérés/ellenőrzés előkészítésé- ben és értékelésében (pl. kompetencia-mérés,
neveltségi szint mérés)
|
|
Diákönkormányzati események
|
bekapcsolódás új évfolyamok avatási programjába, végzősök báljának szervezésébe; a DÖK
munkájának segítése ötletekkel, javaslatokkal
|
|
Szabadidős tevékenység
|
délutáni klubtevékenység, múzeum-/színházlátogatás, vagy kiállításon, szakmai napokon való részvétel szervezése
|
|
Iskolai ünnepségek
|
konkrét műsor összeállításában vagy ahhoz
kapcsolódó szervezési feladatokban való részvétel
|
|
Frissítés dátuma: 2020.03.24.
Tisztelt Felhasználó!
A Debreceni Egyetem kiemelt fontosságúnak tartja a rendelkezésére bocsátott, illetve birtokába jutott személyes adatok védelmét. Ezúton tájékoztatjuk Önt, hogy a Debreceni Egyetem a 2018. május 25. napjától kötelezően alkalmazandó Általános Adatvédelmi Rendelet alapján felülvizsgálta folyamatait és beépítette a GDPR előírásait az adatkezelési és adatvédelmi tevékenységébe. A felhasználók személyes adatait a Debreceni Egyetem korábban is teljes körültekintéssel kezelte, megfelelve az érvényben lévő adatkezelési szabályozásoknak. A GDPR előírásait követve frissítettük Adatvédelmi Tájékoztatónkat, amelyet az alábbi linkre kattintva olvashat el: Adatkezelési tájékoztató. DE Kancellária VIR Központ